ВЕЧЕР
На Господи, воззвах: стихиры, глас 8. Подобен: О, преславнаго чудесе:
О, преславнаго чудесе!/ Евина дщерь избежа прелести змиевы,/ исповедница (имярек) славная,/ еяже лепота душевная/ Церкве Русския бысть украшение,/ та бо, страдания своя ни во что же вменяющи,/ претерпе судище беззаконное./ Сего ради на Страшнем Суде Христовом/ милостивая заступница нам будет.
О, блаженнаго изволения!/ Соманитида древле пророка Божия Елиссея почти/ во дни отступления Израиля от Бога,/ ты же, страдалице (имярек) честная,/ во дни гонения безбожнаго в земли нашей,/ Христа небоязненно исповедала еси/ и, послежде благочестно поживши,/ подвиг твой в мире скончала еси./ Сего ради молим тя спастися душам нашим.
О, премудрости разума!/ Восхваляет Соломон жену мужелюбивую,/ мы же вельми воспеваем боголюбивую,/ святую страдалицу (имярек),/ сия бо, научена от Святаго Духа,/ Христа на судищи исповедаше/ и, веру православную неложно хранящи,/ вратами правды в Царство Небесное вниде,/ идеже молится спастися душам нашим.
О, преславнаго чудесе!/ Древле Мариам пророчица,/ сквозе Чермное море прошедши,/ с лики и тимпаны Бога прославляше,/ ныне же страдалица (имярек) славная,/ пучину безбожных гонений преплывши/ и землю Русскую кровьми украсивши,/ Господу победную песнь воспевает:/ славно бо прославися.
Слава, глас 3:
Божественным рачением укрепляема,/ пучину гонений добле прешла еси,/ (имярек) достославная,/ и к Свету Незаходимому, яко исповедница Христова, возшла еси,/ идеже вкупе с новомученики и исповедники Российскими молишися,/ о еже сохранитися земному Отечеству нашему в Православии/ и спастися душам нашим.
И ныне, Богородичен: Како не дивимся:
Вход. Прокимен дне.
И чтения. Пророчества Исаиина чтение (глава 43):
Тако глаголет Господь:/ вси языцы собрашася вкупе, и соберутся князи от них./ Кто возвестит сия в них?/ Или, яже от начала, кто слышана сотворит вам?/ Да приведут свидетели своя, и оправдятся,/ и да услышат, и да рекут истину./ Будите Ми свидетели,/ и Аз Свидетель, глаголет Господь Бог,/ и отрок, егоже избрах./ Да познаете и веруете Ми/ и разумеете, яко Аз есмь,/ прежде Мене не бысть ин Бог, и по Мне не будет./ Аз есмь Бог,/ и несть, разве Мене, спасаяй./ Аз возвестих и спасох,/ уничижих и не бе в вас чуждий./ Вы Мне свидетели, и Аз Господь Бог,/ и ещё от начала Аз есмь,/ и несть от рук Моих избавляяй./ Сотворю, и кто отвратит то?/ Сице глаголет Господь Бог,/ избавляяй вас Святый Израилев.
Премудрости Соломоновы чтение (глава 3):
Праведных души в руце Божией, и не прикоснется их мука./ Непщевани быша во очесех безумных умрети,/ и вменися озлобление исход их./ И еже от нас шествие — сокрушение,/ они же суть в мире./ Ибо пред лицем человеческим, аще и муку приимут,/ упование их безсмертия исполнено./ И вмале наказани бывше, великими благодетельствовани будут,/ яко Бог искуси я и обрете их достойны Себе./ Яко злато в горниле, искуси их/ и, яко всеплодие жертвенное, прият я./ И во время посещения их возсияют/ и, яко искры по стеблию, потекут./ Судят языком и обладают людьми,/ и воцарится Господь в них во веки./ Надеющиися Нань разумеют истину/ и вернии в любви пребудут Ему,/ яко благодать и милость в преподобных Его/ и посещение во избранных Его.
Премудрости Соломоновы чтение (главы 5 и 6):
Праведницы во веки живут, и в Господе мзда их, и попечение их у Вышняго./ Сего ради приимут Царствие благолепия, и венец доброты от руки Господни,/ зане десницею покрыет я, и мышцею защитит их./ Приимет всеоружие рвение свое, и вооружит тварь в месть врагом./ Облечется в броня правды, и возложит шлем, суд нелицемерен./ Приимет щит непобедимый, преподобие./ Поострит же напрасный гнев во оружие;/ споборет же с ним мир на безумныя./ Пойдут праволучныя стрелы молниины,/ и яко от благокругла лука облаков, на намерение полетят./ И от каменометныя ярости исполнь падут грады,/ вознегодует на них вода морская, реки же потопят я нагло./ Сопротив станет им Дух Силы, и яко вихор развеет их,/ и опустошит всю землю беззаконие, и злодейство превратит престолы сильных./ Слышите убо, царие, и разумейте, навыкните, судии концев земли./ Внушите, держащии множества, и гордящиися о народех язык,/ яко дана есть от Господа держава вам, и сила от Вышняго.
На стиховне стихиры, глас 4. Подобен: Дал еси знамение:
Дал еси крепость и силу/ боящейся Тебе, Господи,/ исповеднице честней (имярек),/ якоже древле святым женам,/ победити видимыя и невидимыя враги./ Темже ныне воспевают ю священницы Господни/ и величают вси людие земли нашея,/ яко претерпе гонения и заточения / великия ради славы Твоея.
Стих: Приведутся Царю девы/ в веселии и радовании.
Аще безумнии тщахуся/ угрозами и лестию притворною/ течение твое ко спасению разорити,/ обаче преподобнеи руце к Богу воздевающи,/ амалика мысленнаго победила еси/ и, целомудрия свещу елеем исповедания уяснивши,/ с мудрыми девами в невестник неизреченныя славы возшла еси,/ страстотерпице (имярек) достославная.
Стих: Исповемся Тебе в век, яко сотворил еси,/ и терплю имя Твое.
Яко ластовица доброгласная,/ Церкви нашей весну обновления/ страданием за Христа возвестила еси,/ богоблаженная мати (имярек)./ Ныне же со гласом новомучеников и исповедников Российских/ Господа присно прославляеши/ и молишися Ему усердно,/ мир и благоденствие Отечеству нашему даровати/ и душам нашим велию милость.
Слава, глас 6:
Благодать Божию невредиму сохраньши/ страданием и исповеданием,/ в меру возраста исполнения Христова достигла еси,/ богомудрая мати (имярек),/ и, яко пшеница добрая на ниве Российстей взращенная,/ от жития претруднаго в Небесныя житницы собрана бысть./ Темже, Богу ныне предстоящи,/ моли о верою и любовию чтущих тя.
И ныне, Богородичен: Творец и Избавитель:
Тропарь, глас 4:
Благочестно в законе Господни поживши,/ веру Православную сохранила еси/ и, терпением гонители Церкве Русския посрамивши,/ страдания за Христа притерпела еси,/ исповеднице славная (имярек),/ престолу Божию предстоящи,/ моли спастися душам нашим.
НА УТРЕНИ
По
Кто не подивится благоразумию твоему, досточудная мати (имярек)/, яко Господу неотступно последовавши,/ о спасении души твоея умоляла еси/ и крепость на гонители Церкве Русския обрела еси./ Сего ради евангельски вопием ти:/ о, жено, вера твоя спасе тя.
Слава, и ныне, Богородичен:
Тя, ходатайствовавшую спасения рода нашего,/ воспеваем, Богородице Дево,/ плотию бо от Тебе восприятою Сын Твой и Бог наш,/ Крестом восприим страсть,/ избави нас от тли, яко Человеколюбец.
По
Закону Господню усердно поучающися,/ в нощи гонений на Церковь Русскую/ твердым исповеданием веры свеща негасимая явилася еси, богоблаженная мати (имярек),/ и день грядущаго спасения Отечеству нашему возвестила еси./ Темже тя похвалами славными величаем.
Слава, и ныне, Богородичен:
Пресвятая Дево, упование христиан,/ Бога, Егоже родила еси паче ума и слова,/ непрестанно моли сохранити в Православии/ верою и любовию присно Тя величающия.
Величание:
Величаем тя,/ исповеднице Христова (имярек),/ и чтим святую память твою,/ ты бо молиши за нас/ Христа Бога нашего.
По полиелеи седален, глас 1:
Яко жена евангельская закваску в три меры муки вложи,/ тако ты, достохвальная, исповеданием веры Православныя/ тричастное души твоея освятила еси:/ разум — истиною Христовою,/ желания — волею Божиею,/ чувствия же — любовию ко Господу/ и сими, иже на Церковь Русскую ополчившияся,/ посрамила еси, исповеднице (имярек).
Слава, и ныне, Богородичен:
О, Державная Всецарице,/ преподобных Надеждо, мучеников Крепосте,/ Ангелов Славо, человеков Покрове/ и всего мира Всемощная Заступнице,/ избави Церковь Русскую всякаго злаго обстояния,/ Едина Чистая и Благословенная.
Степенна,
По
Днесь исповедница Христова,/ достославная (имярек),/ страдании и скорбьми украшенная,/ яко голубица кроткая,/ криле поста и молитвы имущая,/ в чертог Небеснаго Жениха возлетевши,/ с лики святых исповедников Российских/ Престолу Божию предстоит/ и славит Превечнаго Бога.
Канон, егоже краегранесие кроме Богородичных: Приведутся Царю девы в след Ея. Глас 8.
Песнь 1
Ирмос: Поим Господеви,/ проведшему люди Своя сквозе Чермное море,/ яко един славно прославися.
Приими пение, (имярек) благославная,/ цвете благоуханный Церкве Русския,/ от почитающих любовию исповедническия подвиги твоя.
Ревностию по Бозе стремления богоборческая в Русстей земли посрамила еси/ и гонители безбожныя исповеданием веры обличила еси, славная (имярек).
Изсушивши твердою верою ума душевредное,/ стезю исповедничества безбедно прешла еси/ и в Небесных селениих водворилася еси, (имярек) богоблаженная.
Богородичен: Тебе Предстательницу имущыя, Пречистая,/ славныя жены, постом и терпением змиеву державу сокрушившыя,/ славу Небесную обретоша.
Песнь 3
Ирмос: Ты еси Утверждение/ притекающих к Тебе, Господи,/ Ты еси Свет омраченных/ и поет Тя дух мой.
Веры Православныя щит восприемши,/ и одеждею добродетелей облекшися, мати (имярек),/ козни диавола, на тя устремленныя,/ мужественно отразила еси.
Евангельских заповедей исполнительница и Православия ревнительница,/ исповедница Христа Бога и украшение земли нашея явилася еси,/ доблестная мати (имярек).
Доблественне Богу работавши,/ плоть распяла еси со страстьми и похотьми/ и души твоея, мати (имярек),/ любве ради Христовы не пощадила еси.
Богородичен: Тебе, Богородительнице, честныя жены предстоящыя, славу воздают,/ пощением крепко подвизавшыяся / и мужественне врага низложившыя.
Седален, глас 4
Украсивши душу твою красотою кроткаго и молчаливаго духа,/ уста же исповеданием веры освятивши,/ Краснейшему добротою, паче сынов человеческих, предстала еси,/ за Русь многострадальную молящися,/ исповеднице (имярек) честная.
Слава, и ныне, Богородичен:
От Анны праведныя процветши, Дево,/ родила еси Царя Христа и радость роду человеческому даровала еси./ Сего ради рождеству Твоему срадуются благочестивых жен сословие земли нашея,/ козни гонителей славно препобедившыя.
Песнь 4
Ирмос: Услышах, Господи,/ смотрения Твоего таинство,/ разумех дела Твоя/ и прославих Твое Божество.
Ум вперивши к Богу,/ амалика зломысленнаго молитвою победила еси, мати (имярек),/ и, яко исповедница славная, страдания за Христа претерпела еси.
Твердость веры Православныя показавши, мужемудренная мати (имярек),/ гонения, узы темничныя и горькия работы претерпела еси,/ силою Креста Христова укрепляема.
Словом евангельским питаема, славная,/ к подвигу исповедническому устремилася еси/ и страданием Христу Богу сочеталася еси.
Богородичен: Богомати Пречистая,/ Господь от Тебе неизреченно плоть прият,/ сего ради жен естество, иногда под клятвою бывшее, ныне возвеличися.
Песнь 5
Ирмос: Утреннююще вопием Ти:/ Господи, спаси ны,/ Ты бо еси Бог наш,/ разве Тебе иного не вемы.
Яко сокровище многоценное, спасение усердно взыскующи, славная мати,/ Христу усердно последовала еси/ и крест страдания мужественне подъяла еси.
Царства Небеснаго возжелевши, досточудная (имярек),/ душу твою покаянием очистила еси/ и подвиги страдания терпеливно подъяла еси.
Ангели светоноснии дивящеся терпению твоему, мати славная,/ душу твою, благодатию освященную,/ Престолу Господа Вышних Сил приведоша.
Богородичен: Покров и Заступницу Тя имеющыя, Всечистая,/ жены благочестивыя земли нашея во дни безбожия не отвергошася Господа,/ обаче, изгнания и страдания мужественне претерпевающыя,/ непобеждени пребыша.
Песнь 6
Ирмос: Ризу мне подаждь светлу,/ одеяйся светом, яко ризою,/ Многомилостиве, Христе Боже наш.
Ризу плотскаго мудрования терпением совлекши, боголюбивая мати (имярек),/ ризу спасения от Христа Бога достойно восприяла еси,/ темже во тьме безбожия досточудно в стране нашей просияла еси.
Юзы темничныя, глад и гонения/ претерпела еси мужественне, исповеднице (имярек),/ темже образ веры и благочестия Российским женам явила еси.
День и нощь простирала еси, исповеднице, преподобнеи руце твои к Богу,/ Единому могущему сохранити тя в напастех,/ темже тя ублажаем.
Богородичен: Жены и девы, благочестию поношаему в стране нашей,/ постом и страданием Господу угодиша./ Ныне же непрестанно молятся Сыну Твоему, Пречистая,/ да утвердится в Православии Церковь Русская.
Кондак, глас 4:
Яко крин благоуханный,/ посреде пустыни безбожия/ в земнем отечестве твоем процвела еси,/ блаженная мати (имярек),/ и, житие добродетельное исповеданием веры украсивши,/ востекла еси к Небесному Жениху Христу,/ Иже увенча тя красотою славы нетленныя.
Икос:
Како воспоим тя, Церкве Русския похвалу, достоблаженная исповеднице (имярек),/ всякая житейская попечения отринувшую/ и благую часть и единое на потребу избравшую,/ течение подвигом законным запечатлевшую/ и страданием слово Христа Бога нашего исполньшую,/ Иже увенча тя красотою славы нетленныя.
Песнь 7
Ирмос: Отроцы еврейстии в пещи/ попраша пламень дерзновенно/ и на росу огнь преложиша, вопиюще:/ благословен еси, Господи, Боже, во веки.
Елеем благодати огнь любве ко Христу распалающи,/ огня вечнаго избегла еси/ и, гонения мучителей ни во что же вменяющи,/ в чертог к Жениху Небесному возшла еси,/ исповеднице (имярек) славная.
Вавилони дщере окаянныя мерзкое порождение,/ безбожию хотящее предати землю Русскую,/ о камень исповедания твоего псаломски разбила еси, добропобедная мати (имярек).
Воздержания росою пламень страстей угасивши,/ исповеданием веры востания богохульная сокрушила еси, достоблаженная мати,/ и образ верным людем явила еси.
Богородичен: Яко Бога рождшую плотию, Пречистая,/ нравом благочестным чтим Тя непрестанно/ вкупе с честными женами,/ постом просиявшими и страданьми врага низложившими.
Песнь 8
Ирмос: Седмерицею пещь/ халдейский мучитель/ богочестивым неистовно разжже,/ силою же лучшею спасены сия видев,/ Творцу и Избавителю вопияше:/ отроцы, благословите,/ священницы, воспойте,/ людие, превозносите во вся веки.
Спасется жена чадородием, вещает апостол,/ ты же, исповеднице славная, многия добродетели породивши,/ яко лоза плодовита, в вертограде Церкве Русския явилася еси/ и страданьми твоими вино спасительное источила еси/ славящим о тебе Христа во веки.
Любовию Христовою уязвившися,/ к исповеданию веры устремилася еси, (имярек),/ и, чистоту душевную хранящи,/ страдание, яко дар, Невестокрасителю душ принесла еси,/ превозносящи Его во веки.
Евино преслушание, породившее смерть, присно помышляющи, достославная (имярек),/ послушанием Христу миру умре,/ последи же и исповеданием веры прослави Его./ Темже, на Небо возшедши,/ Троицу Святую благословиши во веки.
Богородичен: С новомученики и исповедники Российскими, Пречистая,/ и всеми святыми женами/ умоли Единаго во святых почивающаго/ сохранити землю нашу, славословящую Тя во вся веки.
Песнь 9
Ирмос: Ужасеся о сем Небо/ и земли удивишася концы,/ яко Бог явися человеком плотски/ и чрево Твое бысть пространнейшее Небес/ Тем Тя, Богородицу,/ ангелов и человек чиноначалия величают.
Дары Христу любовию принесла еси, исповеднице (имярек),/ молитву — яко злато, пощение — яко ливан и страдание — яко смирну./ Тем тя благочестно величаем.
Елеем целомудрия и исповеданием веры преукрашена,/ вся добра явилася еси/ и Единаго Бога прославила еси./ Егоже моли спастися почитающим память твою, (имярек) славная.
Яко горлица пустыннолюбная, превитающи в Горний Сион,/ от сети ловящих избавилася еси Православною верою, страдалице честная,/ видимых и невидимых враг посрамивши./ Темже тя купно с ангельскими лики почитаем.
Богородичен: Тебе, Всепетую Владычицу,/ яко Всецарицу, Христу Царю предстоящую,/ вкупе с исповедницею святою (имярек) достойно величаем.
Светилен:
Духом просвещаема, (имярек) достоблаженная,/ исповеданием Христа возсияла еси в Церкви Русстей./ Сего ради светом Небесным чтущыя тя озари, мати всехвальная.
Слава, и ныне, Богородичен:
Воистинну, Богородице, Тя благодарственне величаем,/ Ты бо еси Матерь рода христианскаго и Хранительница достояния Твоего, Церкве Российския,/ и возглавие лика святых жен.
На хвалитех стихиры, глас 8. Подобен: О, преславнаго чудесе:
О, исповеднице (имярек) славная,/ ты все житие твое ввергла еси/ в сокровищницу Церкве Русския,/ яко вдовица две лепте,/ воздержанием и страданием,/ молитвою и чистотою,/ помышляющи, яко лучши праведнику малая,/ паче богатства многа грешному,/ и ныне, яко мудрая дева, восхваляеши Господа.
О, преславнаго чудесе!/ Кровоточивая жена верою иногда исцелися,/ ты же, честная, (имярек),/ узы темничныя и страдания восприемши,/ твердым исповеданием веры Христовы/ гонителей посрамила еси/ и, яко жена, любящая Господа,/ достойно и праведно пожила еси,/ темже тя прославляем.
Тя, сласти греховныя отвергшую/ и душу за Христа не пощадившую,/ воздвиже Человеколюбец Господь,/ яко дщерь Иаирову,/ к Небесней жизни и безсмертней трапезе,/ славная исповеднице (имярек)./ Темже в Церкви Русстей,/ яко дщери Сиони во вратех Иерусалима,/ о тебе хвалы Богу возсылаем.
Слава, глас 4:
Слезы скорбей и страдания/ многою верою и любовию Христу принесла еси,/ исповеднице всечестная,/ и ныне дерзновение имаши/ молити о прощении грехов наших,/ просящи Православней Церкви утверждения,/ Отечеству нашему благостояния/ и всем людем велия милости.
И ныне, Богородичен, глас тойже:
Призри на моления Твоих раб, Всенепорочная,/ всякия скорби избавляющи землю Русскую,/ дом Твой нареченную/ и кровьми новомученик и исповедник освященную./ Да не постыдимся, Владычице Державная, Тя призывающии,/ всех православных Помоще,/ Радосте и Покрове / и Спасение душ наших.
Славословие великое и отпуст.
НА ЛИТУРГИИ
Блаженны от канона, песни
Молитва
О, доблественная исповеднице Христова (имярек), земли нашея доброе прозябение, Церкве Русския избранная дщерь!
Кто не удивится силе Божией, в немощи твоей совершившейся? Ты бо, мужески враги видимыя и невидимыя низложивши, заточения и многия муки Христа ради претерпела еси и Царствие Небесное наследовала еси. Темже тя, яко благую и верную рабу Господню, достойно почитающе, прилежно молим: моли о нас Всещедраго Бога, да дарует Церкви Российстей благостояние, Отечеству нашему мир, людем во благочестии преспеяние, в скорби утешение, в обстояниих помощь и заступление, да благодатию Божиею и твоим теплым предстательством земное жительство пройдем и Царствия Небеснаго достигнем, идеже вкупе с тобою сподобимся прославляти дивнаго во святых Своих Бога нашего, Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.